Играта започва с поставянето на играча на повърхност в напрактика безкраен свят. Героят може да върви през терена, състоящ се от равнини, планини, гори, пещери и водни басейни. В играта непрекъснато тече времеви цикъл на взаимно заменящи се ден и нощ. По време на нощта героят бива нападан от различни чудовища (Зомби, Крийпър, Скелет, Паяк, Пещерен паяк, Ендърмен, Ендър дракон, Слайм, Зомби-пигман, Гаст, Блейз), от които той трябва да защитава себе си и конструкциите си. По време на деня се срещат неопасни същества (Сепия, Прасе, Кокошка, Крава, Mooshroom(крава, покрита с гъби), Вълк, Котка, Оцелот и Овца). В зависимост от различните животни чрез така наречения крафт (craft),[11] играчът може да се сдобие с нови продукти (като например пера и месо от кокошките, мляко, кожа или месо от кравите, вълна от овцете и т.н.).
Има три свята: Overworld (нормалният свят),[12] The Nether (подземният)[13] и The End [14](първоначално създаден като противоположен на подземния, в момента е просто последния свят, до който се стига през The End Portal). Различните светове се отличават със специфични чудовища и възможности за играча.
Стилове на игра
Survival
В този стил на игра, героят има Health bar (здраве) и Hunger bar (глад). Броните могат да помогнат за намаляване на вредите, нанасяни от чудовищата на Health bar-a на героя. Ако играчът умре, предметите, които е събрал, биват изпуснати на терена и героят се преражда от последната стартова точка, която по подразбиране е мястото, от където е започнала играта, но може да бъде променена от играча.[15]
Героят може да се сдобие с различни ресурси, материали и предмети. Използвайки по-добри материали, играчът може да получи по-ефективни предмети.[16] Например, инструменти като лопати и брадви могат да бъдат използвани за отсичане на дървета и изкопаване на дупки и търсене на руди. Инвентарът на героя обаче има ограничен капацитет - могат да се носят до 36 вида предмети. Играчът може да се сдобие с точки за опитност, когато се бие с чудовища или изкопава руди. Hardcore стила е вариант на Survival, но при него опцията за прераждане е премахната (permadeath) и при смърт героят губи напълно света, който е създал досега.[17]
Creative
Creative
Creative mode е направен за забавление. В него притежавате всички предмети и блокове, които има в играта и може да ги използвате неограничено. Нямате лимит на блоковете и там целта ви е единствено да се забавлявате и да строите големи и атрактивни сгради без да се притеснявате за набавянето на нужните материали за сградите. Също така в Creative Mode може да летите за по-лесно и бързо строене.
Classic
За разлика от новите версии на Minecraft, Classic стилът е безплатен, но вече не се обновява. В същността си е като Creative, но тук няма чудовища и някои блокчета имат различни функции.[18]
Мултиплеър
Първата мултиплеър версия за Minecraft Classic излиза на 8 Октомври 2009. На 4 Август 2010 е пуснат и SMP - Survival Multiplayer.
Дано да ви е харесало
